Gąsienicowa pompa do betonu na budowie


Gąsienicowa pompa do betonu dzięki specjalnej zabudowie na samonośnym i samojezdnym podwoziu ma szerokie zastosowanie w warunkach terenowych. Wolnobieżny napęd jazdy z silnikami hydraulicznymi pozwala na uzyskanie dużego momentu obrotowego na układzie gąsienic. Odpowiedniej szerokości stalowe gąsienice umożliwiają sprawne przemieszczanie się maszyny po budowie. Prawidłowo dobrana szerokość gąsienicy zapewnia stabilne ustawienie maszyny przy niestabilnym gruncie. Jest to niezmiernie istotne w trudnych warunkach gruntowych.


Gąsienicowa pompa do betonu ma główne zastosowanie podczas pracy maszyn do wykonywania pali. Sama palownica będąc maszyną samojezdną posiada również gąsienicowy napęd jazdy. Dzięki temu może w sposób dowolny przemieszczać się po placu budowy zgodnie z zaplanowaną technologią. Zazwyczaj pompę do betonu podłącza się do palownicy rurociągiem do pompowania betonu. Zazwyczaj stosuje się węże do pompowania betonu. Z tego powodu musi przemieszczać się po placu budowy za palownicą.

Gąsienicowa pompa do betonu na budowie 01


Układ pompujący gąsienicowej pompy do betonu w zakresie swej konstrukcji układu roboczego nie różni się zasadniczo od stacjonarnych pomp do betonu. Maszyna ta cechuje się ciśnieniem pracy do max. 85 bar. Jej wydajność wynosi do 90 m3 – 100 m3 na godz. Istotą pracy układu pompującego pompy do betonu na gąsienicach jest dopasowanie wydajności pompowania do możliwości technicznych wiertnicy realizującej roboty palowe. To znaczy prędkość unoszenia świdra przy wykonywaniu pali o dużych średnicach powinna być zsynchronizowana z wydajnością tejże pompy.


Pompa ETP 970 CRAWLER firmy EVERDIGM jest dopasowana do średnich możliwości technologicznych palownic spotykanych na rynku polskim i europejskim. Konfiguracja układu jezdnego umożliwia łatwe przemieszczanie się w warunkach terenowych budowy. Konfiguracja układu hydraulicznego i sterującego napędu jazdy gąsienicowej maszyny ETP 970 Crawler spełnia wymagania dyrektywy maszynowej i wymagania BHP dla maszyn samojezdnych.